
Λίλιαν Φιλιππάτου Α4
Η εφηβεία είναι η
περίοδος των 14-17 χρονών όπου το παιδί αποκτά προβληματισμούς, ανησυχίες επηρεάζετε πιο
εύκολα
από παρέες και μπορεί μέχρι και τις γνώμες άλλων να
τις κάνει
δικές του.Γενικά είναι μία περίοδος με διάφορες
θετικές ή
αρνητικές μεταβολές στον χαρακτήρα του.
αρνητικές μεταβολές στον χαρακτήρα του.
Ο έφηβος καλείτε να αποκτήσει μία σταθερή αίσθηση
του εαυτού του
και να απαντήσει στο εσωτερικό του
ερώτημα
΄΄ποίος είμαι και τι κάνω με την ζωή μου΄΄ .
Για αυτό ψάχνει έναν ρόλο στην ζωή
του που να απαντάει ξεκάθαρα
στον προβληματισμό του, να είναι καθαρά δική του επιλογή, να
καταλάβει τι αξίζει και τι μπορεί να δώσει και κυρίως να νιώσει ότ
ι ανήκει καπου για να δεσμευτεί με πίστη και αφοσίωση σε αυτό
π.χ επάγγελμα ,αθλήματα, ενδιαφέροντα κ.α.
Για αυτό μία ξεκάθαρη και χωρίς μπερδέματα
ταυτότητα
και ιδεολογία θα του χαρίσει τη βάση για την ψυχολογική
ισορροπίας ολόκληρης της ζωής του.
Πάνω από το μέσο όρο των εφήβων έχουν την εντύπωση πως οι
γονείς τους δεν τους καταλαβαίνουν.
Αυτό συμβαίνει πολλές φορές διότι τα ίδια τα παιδιά
δεν δίνουν στους γονείς τους την δυνατότητα να μιλήσουν
για να τα καταλάβουν, και λένε οι μεγάλοι...¨"η σημερινή νεολαία
είναι εθισμένη στα ΜΚΔ "και έχουν
ελαχιστοποίηση την επικοινωνία.
2. Οι συγκρούσεις στην οικογένεια.
Η ανάγκη του εφήβου για αυτοπροσδιορισμό και αυτονομία
οδηγούν σε συγκρούσεις με το άμεσο οικογενειακό του περιβάλλον.
Η ορθή ή όχι διαχείριση αυτών των συγκρούσεων και η
επαναδιαπραγμάτευση των σχέσεων γονέων-εφήβου μπορούν να
έχουν θετικά ή αρνητικά
αποτελέσματα στην διαμόρφωση ταυτότητας του
εφήβου καθώς και στην αυτοεκτίμηση
του.
3. Τα προβλήματα συμπεριφοράς

Στα εσωτερικευμένα προβλήματα
χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συναισθηματικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη
και
το άγχος συμπεριφορά μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτή.
4. Ψυχική
υγεία και κατάθλιψη.

Μπορεί επίσης να καλύπτετε στην εφηβεία
και έτσι να μην
γίνετε εύκολα αντιληπτή
.5. Η αυτοαντίληψη και η αυτοεκτίμηση του έφηβου.

6. Βία στο σχολείο.
Η παραβατικότητα των εφήβων μαθητών
φαίνετε να
αυξάνετε συνεχώς σε όλες τις χώρες του
κόσμου.
Φαινόμενα ατομικής ή μαζικής βίαιης
συμπεριφοράς στο σχολείο, όπως εκφοβισμός μαθητών στους σχολικούς
χώρους
κλοπές, σοβαροί τραυματισμοί,
καταστροφές, βανδαλισμοί
κλπ τείνουν να γίνουν καθημερινή
συνήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου