Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

Μαθητές-έφηβοι-πολίτες ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ του 5ου ΓΕΛ αναλαμβάνουν ρόλο περιφερειακών συμβούλων

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019 Περιφερειακό Συμβούλιο Μαθητών πραγματοποιήθηκε  στην  Περιφέρεια Δυτ.Ελλάδας στηνΠάτρα

 Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου όπου βρέθηκαν  35 μαθητές  στα πλαίσια του μαθήματος Σύγχρονος κόσμος-Πολίτης & Δημοκρατία  αλλά και των  προγραμμάτων  ΜΑΘΗΤΕΣ-ΕΦΗΒΟΙ-ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ-ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ  -  "Βουλή των Εφήβων" του 5ου Λυκείου Πατρών,
στις 09.15 το πρωί.
 Μας υποδέχτηκαν και   συνομίλησαν  μαζί μας 
 ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας, και ο  Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Γεώργιος Αγγελόπουλος  ενώ παραβρέθηκε  και  ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης της Π.Δ.Ε. Γεώργιος Φαλτσέτος. 

Αρχικά  παρακολούθησαμε  το ενημερωτικό βίντεο «Η Περιφέρεια στο Κέντρο", όπου εξηγεί μέσα από ένα τηλεπαιχνίδι γνώσεων τον ρόλο της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
¨Στη συνέχεια  ακολούθησε  συνεδρίαση, όπου   είχαμε  την ευκαιρία να απευθύνουμε  ερωτήσεις στους εκπροσώπους της Περιφερειακής Αρχής.     
 Ο πρόεδρος του Περιφ.Συμβουλίου Γιώργος  Αγγελόπουλος
 τόνισε  : «Είμαστε ένας θεσμός που συνεργαζόμαστε απόλυτα με την εκπαίδευση και έχουμε μάθει να ακούμε τους νέους μέσα από παρόμοιες με τη σημερινή διαδικασίες. Έχουμε το πλεονέκτημα να αντλούμε από εσάς φρέσκιες ιδέες και προτάσεις, ορισμένες από τις οποίες, εφόσον υπάρχουν τα περιθώρια, τις ενσωματώνουμε στο σχεδιασμό μας».
Ο    Ο Περιφερειάρχης   Απόστολος Κατσιφάρας  κλήθηκε να απαντήσει σε σειρά ερωτημάτων που έθεσαν οι μαθητές, επισημαίνοντας πόσο χρήσιμος είναι ο ανοικτός διάλογος με τη νέα γενιά. «Ακούμε τις αναζητήσεις σας για το αύριο. Μαθαίνουμε από εσάς. Είστε η ελπίδα, εκπροσωπείτε το μέλλον» .
Ποια ήταν τα μεγαλύτερα έργα 
που υλοποίησε η Περιφερειακή Αρχή;
Ποια ήταν η δυσκολότερη απόφαση που έλαβε ; 
Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι στόχοι της επόμενης περιόδου και ποια μεγάλα έργα που θα υλοποιηθούν;
Ποιές παρεμβάσεις πρόκειται να γίνουν ώστε να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών;
Ποιά η γνώμη του για τον περιορισμό της θητείας των αιρετών σε ανώτερα αξιώματα;
Γιατί διεκδικεί και τρίτη θητεία ;
Ποιά η συνεργασία του με τη δημοτική αρχή;
Γιατί οι νέοι θα πρέπει να ασχολόυνται με την πολιτική  
Πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται  στην Περιφέρεια;
τι  είναι τα ΕΣΠΑ;...
ήταν ορισμένα μόνο , από τα ουσιαστικά ερωτήματα 

 Ο κ.Περιφερειάρχης ανέφερε ότι  το έργο  που αναγνωρίζεται περισσότερο από τους πολίτες είναι η ολοκλήρωση και λειτουργία της Μικρής Περιμετρικής. Ο ίδιος όμως ξεχωρίζει ως μεγαλύτερο έργο την αποπεράτωση του πολυώροφου κτιρίου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών. «Έχω μια ευαισθησία στα δημόσια αγαθά όπως υγεία και η εκπαίδευση. Το γεγονός ότι μετατρέψαμε ένα γιαπί σε υπερσύγχρονο νοσοκομείο είναι προσφορά στον άνθρωπο και στο δημόσιο συμφέρον» 
Επίσης  αξιολόγησε ως μεγαλύτερης περιβαλλοντικής αξίας έργο στη χώρα τον κεντρικό συλλεκτήριο αγωγό αποχέτευσης από Λαμπίρι μέχρι Αιγείρα που κατασκευάστηκε και συνδυάζεται με την αναβάθμιση του Βιολογικού του Αιγίου που έχει ολοκληρωθεί.     
      Σε ό,τι αφορά τη δυσκολότερη απόφαση που έλαβε στη διάρκεια της θητείας του, ο κ. Κατσιφάρας απάντησε πως ήταν το 2012. «Όταν ήρθαν οι διαπιστωτικές πράξεις και έπρεπε να βάλω την υπογραφή μου για να μειωθεί το προσωπικό. ....»                                                                 Αναφερόμενος εξάλλου στους στόχους της επόμενης περιόδου, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας επεσήμανε ότι έχουν δρομολογηθεί τέσσερις σπουδαίες παρεμβάσεις που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, δημιουργούν προστιθέμενη αξία και καλλιεργούν αναπτυξιακές προοπτικές. 
1. το Περιαστικό Πάρκο Πολιτισμού στην περιοχή του Αρχαιολογικού Μουσείου της Πάτρας και κάλεσε τους μαθητές στις 18 Μαρτίου 2019, στην παρουσίαση των Αρχιτεκτονικών Ιδεών για τη διαμόρφωση μιας έκτασης περίπου 150 στρεμμάτων.
2.την αξιοποίηση του πρώην εργοστασίου Λαδόπουλου, ανακοινώνοντας ότι υπάρχει ετοιμότητα ώστε στο τέλος Μαρτίου να προχωρήσει η ένταξη του έργου στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «Φιλόδημος» και σχολίασε: «Αυτό θα είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας Δήμου–Περιφέρειας–Κυβέρνησης. Έστω κι αν ο καθένας μας έχει διαφορετικές ιδεολογικές προσεγγίσεις, συνεργαστήκαμε και πετύχαμε. Αυτή είναι η πραγματική αξία της συνεργασίας. Θα προχωρήσουμε σε μια από τις μεγαλύτερες παρεμβάσεις ανάπλασης βιομηχανικού χώρου που θα απολαμβάνουν οι πολίτες.                           3. Την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 20 εκατ. ευρώ, ενώ μίλησε στους μαθητές για την ιδέα που έχει κατατεθεί από μελετητές για                                                                        4. Δημιουργία Πρότυπου Οικο–Τουριστικού Πάρκου στην περιοχή γύρω από το Φράγμα Πείρου–Παραπείρου......   
                                                                            
Η μαθήτρια του Β2 Μαρία Καραβούλια έγραψε:
"Ήταν αδιαμφισβήτητα μια εμπειρία που θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στην μνήμη μου. Ο κ.Κατσιφάρας και ο κ.Αγγελόπουλος ήσαν πολύ φιλικοί .Κάναμε μια όμορφη και πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση , με σκοπό την ενημέρωση μας αλλά και την αποφυγή παραπληροφόρησης, των μαθητών-πολιτών ,για θέματα που αφορούν τον τόπο μας και εμάς τους ίδιους.Και θα πρέπει να μας αφορούν και να ασχολούμαστε.  Ο κ.Περιφερειάρχης δεν αρνήθηκε να απαντήσει σε καμία από τις ερωτήσεις που  του θέσαμε  και μας αφιέρωσε όσο χρόνο χρειαστήκαμε πάρα το φορτωμένο πρόγραμμά  του .
Τους ευχαριστούμε πολύ !!!!"
 Στόχος μας  ήταν , μέσα από τη συγκεκριμένη δράση που υλοποιήσαμε σε συνεργασία  με  την   Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας,   να προωθηθεί η συμμετοχικότητα των αυριανών ενεργών πολιτών και παράλληλα το Περιφερειακό Συμβούλιο, ως κορυφαίο όργανο της Αυτοδιοίκησης, να αποτελέσει ένα ανοικτό βήμα για τους νέους.



στην οργάνωση της επίσκεψης αλλά και στην  και συγγραφή του άρθρου βοήθησαν κυρίως  οι μαθητές:
Αντωνάκη Δήμητρα-Καραβούλια Μαρία
Λάππα Μαρίνα
Αδαμοπούλου Μαριάννα-Καλογεροπούλου Ηλιάννα
Θεοδωρόπουλος Άγγελος
 Υπέυθυνοι  προγραμμάτων: Σοφία Σιδέρη ΠΕ78, 
 και Γιώτα Ραβαζούλα ΠΕ 02




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου