Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Η METROPOLITAN OPERA...στην Πάτρα.!

H όπερα "Βέρθερος" σε ζωντανή αναμετάδοση από την Μετροπόλιταν Όπερα της Ν. Υόρκης στην Πάτρα!

 

 

Ο σκηνοθέτης Richard Eyre επιστρέφει στη Met με ένα καινούργιο ανέβασμα του τραγικού ρομάντσου του Jules Massenet Βέρθερος

 

 

Το Σάββατο 15 Μαρτίου και ώρα 18:55 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών θα μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε σε ζωντανή αναμετάδοση από την Μετροπόλιταν Όπερα της Ν. Υόρκης την όπερα "Βέρθερος".
Ο σκηνοθέτης Richard Eyre επιστρέφει στη Met με ένα καινούργιο ανέβασμα του τραγικού ρομάντσου του Jules Massenet Βέρθερος. Με τους Jonas Kaufmann και Elīna Garanča στις πρώτες τους ερμηνείες στη Met, στους ρόλους του μελαγχολικού ποιητή Βέρθερου και της απρόσιτης αγάπης του, της Σαρλότ. Η Lisette Oropesa ερμηνεύει τον ρόλο της Σοφί, της αδελφής της Σαρλότ, ο David Bižić κάνει το ντεμπούτο του στη Met στον ρόλο του Αλμπέρ, του μνηστήρα της Σαρλότ, και ο Jonathan Summers είναι ο Δικαστής, ο πατέρας της Σαρλότ.

Πρόκειται για μια από τις πιο δημοφιλείς όπερες -σε 4 πράξεις- του γάλλου συνθέτη Jules Massenet βασισμένη στο ομώνυμο ρομαντικό μυθιστόρημα του Γκαίτε. Ο Massenet, γνωστός και από την άλλη του μεγάλη όπερα, “Manon”, θεωρήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους συν-
θέτες μελωδιών της εποχής του. Ο Βέρθερος είναι ένας ιδεαλιστής νεαρός ποιητής, ο οποίος ερωτεύεται τη Charlotte, μια νέα γυναίκα παγι-δευμένη στις επιταγές του κοινωνικού καθωσπρεπισμού.
Στο μυθιστόρημα του Γκαίτε, ο Βέρθερος αγαπά παράφορα -αλλά αδυνατεί να κατακτήσει- τη Λόττε, τη μνηστή και μετέπειτα γυναίκα ενός φίλου του. Ποθεί την εξειδικευμένη εικόνα της και ξοδεύεται ψυχικά, αδυνατώντας να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα. Σ αυτό το δράμα της απουσίας, βυθίζεται στην ανία και τη μελαγχολία, ζηλεύει, κλαίει, γίνεται το έμβλημα του mal de vivre. Μοναχικός και απροσάρμοστος, φετιχιστής και νάρκισσος, αποκλεισμένος στον ερωτικό του πόθο, πληγωμένος και παράφορος, διακατέχεται από μια πνοή αφανισμού και αναζητά τηναιώνια ελευθερία του θανάτου. Μέσα από τον προβληματισμό για την απόλυτη ελευθερία των επιλογών του ατόμου ενάντια στα ήθη και στις κοινωνικές συμβάσεις, γίνεται ο συμβολικός μέγας μυθιστορηματικός αυτόχειρας του ρομαντισμού, για να τον ακολουθήσει, τριάντα χρόνια αργότερα, ο Κλάιστ, ο άλλος μέγας αυτόχειρας συγγραφέας του ρομαντισμού.


#sch%L@R+_music

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου